Mall Group

Mall Group

Mall Group působí v šesti zemích Evropy a od roku 2019 řídí celkem 4600 lidí. Pod Mall Group patří velké e-shopy jako Mall.cz, CZC.cz či Vivantis. Partnerský prodej (Mall.cz funguje i jako tržiště, na němž můžou prodávat i jiní prodejci) krásně funguje, dělá nám 30 procent byznysu.

  • Mall Group opravdu mezinárodní rozměr: Česko, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Chorvatsko, Slovinsko.  
  • platformové projekty jako Mall Pay a Mall TV.

Jedeme dlouhodobou strategii 2025, která je o tom, že Mall.cz je platformou. Věříme, že internetové nakupování bude právě o market placu. Mall.cz se stává parťákem e-commerce ekosystému ve střední a východní Evropě. Nikoli konkurentem, ale parťákem.

25.5.2021 Skupina internetových obchodů Mall Group v obchodním roce končícím 31. března zvýšila obrat o 26 procent na 20,7 miliardy korun a poprvé skončila v zisku. K černým číslům skupině pomohl rozmach internetového nakupování spojený s pandemií, výrazné zlepšení transakční ekonomiky, transformace Mallu v tržiště i úspěch na zahraničních trzích. Počet objednávek se meziročně zvýšil o 31 procent na 14 milionů (ČTK)

19.4.2021 Internetové tržiště Mall.cz spouští ve spolupráci s fintech startupem Lemonero financování partnerských e-shopů. Jednou mají Mallu přinést většinu objednávek a půlku obratu.

Marketplace, česky tržiště. To je směr, kterým se čím dál víc chce ubírat internetový obchod Mall.cz ze skupiny PPF i jednička na poli e-commerce Alza.cz. Slibují si od něj lepší růst a širší nabídku sortimentu pro koncového zákazníka.

Jak marketplace funguje: Prodej včetně marketingu, dopravy, fakturace, případné reklamace či vrácení zboží zastřešuje provozovatel tržiště. Partner určuje cenu zboží, způsoby a ceny doručení a expeduje zboží z vlastního skladu. Hlavní rozdíl tak zjednodušeně řečeno je, jestli zboží leží ve vlastním skladu velkého e-shopu nebo ve skladu partnera.

"Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout přes tržiště poloviny obratu a přes 60 procent objednávek," uvedl pro SZ Byznys obchodní ředitel Mall Group a ředitel programu Mall Partner Jakub Kováč. Aktuálně se firma blíží počtu 2000 partnerů a 2 milionům partnerských produktů. "Za poslední dva roky jsme v celém regionu vyrostli desetkrát," uvedl Kováč.

Mall.cz spouští ve spolupráci s fintechem Lemonero, který z 11 procent vlastní Komerční banka, novinku: půjčku, na kterou dosáhnou i začínající e-shopy. Peníze ve výši 30 tisíc až milion korun si mohou půjčit na 3, 6 či 12 měsíců s úrokem 0,99 % měsíčně.

"E-commerce je nesmírně dynamický obor a dostupnost růstových peněz je pro úspěch obchodníka klíčová. Banky ale pro začínající e-shopy nemají adekvátní produkty. Lemonero umí již po devíti měsících existence e-shopu efektivně vyhodnotit, na jakou půjčku bezpečně dosáhne. Vše je na pár kliknutí a kompletně online," popisuje šéf Lemonera Jan Laštůvka, CEO startupu Lemonero.

Zda startup internetovému obchodníkovi půjčí, nebo ne, kolik a za jakých podmínek, vyhodnocuje hlavně z jejich reálného provozu. "Napíchne se" (samozřejmě se souhlasem e-shopu) na obchodní platformu a pomocí umělé inteligence zkoumá data o reálných objednávkách.

Pokud jde o cenu pro e-shopy, Mall.cz si bere zhruba polovinu z provize plus poplatky. Za každou realizovanou objednávku partner platí 9 Kč plus měsíčně 290 nebo 990 Kč za napojení do systému. V Alze hradí dodavatel také provizi plus měsíční poplatek 490 Kč nebo 990 Kč.

U Amazonu je vedení individuálního účtu zdarma, prodejce platí 0,99 eur za prodanou položku. Vedení účtu Professional je zpoplatněno měsíčním poplatkem 39 eur a provizí z prodejů ve výši od 7 do 15 %.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pulku-obratu-chce-od-partnerskych-e-shopu-ted-jim-zacne-pujcovat-150862#

8.3.2021 Petr Kellner, Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, kteří vložili peníze do skupiny Mall, zvažují prodej části svých akcií na burze. Tvrdí to specializovaný web Mergermarket. Současní vlastníci by tím využili momentálního zájmu investorů o projekty z oboru e-commerce, a pro ztrátový podnik by tak mohli získat další kapitál (ihned.cz)

8.3.2021 Skupina Mall Group, kam patří internetové obchody Mall.cz, CZC.cz nebo například Košík.cz, by mohla vstoupit na burzu. Uvedla to informační platforma Mergermarket a server ihned.cz. "Je to jedna z možností. Uvažuje se o ní, ale ještě není nic rozhodnuto," potvrdil deníku E15 zdroj blízký celé záležitosti. V rozhodování přitom bude záležet na tom, jak by investoři Mall Group ocenili.

Investiční skupiny PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, EC Investments miliardářů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče a Rockaway Jakuba Havrlanta zvažují, že prodají část svých podílů ve firmě, úplný odchod z podniku ale v plánu nemají. Skupina PPF vlastní v Mall Group 40procentní podíl, stejný podíl má rovněž EC Investments. Zbylou pětinu kontroluje Rockaway.

Největší akcionáři se k informaci nevyjádřili. "Spekulace nekomentujeme," uvedl Křetínského mluvčí Daniel Častvaj. Stejně se vyjádřila mluvčí skupiny PPF Jitka Tkadlecová.

Uvedení akcionáři uvažují o primární veřejné nabídce (IPO) Mall Group, která by celý podnik ocenila na 1,5 až dvě miliardy eur. Tedy asi na 39,5 až 52,7 miliardy korun. Vstup na burzu pravděpodobně zorganizuje americká investiční banka JP Morgan, tvrdí zdroje Mergermarketu.

https://www.e15.cz/byznys/burzy-a-trhy/mall-group-zvazuje-vstup-na-burzu-je-to-jedna-z-moznosti-tvrdi-zdroj-1378537<br>

zobrazit více..
Loading...