Taktika mrtvé kočky

Taktika "mrtvé kočky"

Taktika na odvedení pozornosti (když jsou všechny argumenty proti mě), kterou používá premiér Boris Johnson (neboli Boris Buss, protože kampaň za odchod Británie z EU tehdy neslavně operovala s reklamním autobusem, na němž byl přinejmenším zavádějící nápis. Tvrdil, že Británie odvádí do EU 350 milionů liber týdně, a ty by radši měly být utraceny za domácí zdravotní systém. Johnson dokonce v jednu chvíli čelil v souvislosti s tímto autobusem kontroverzní žalobě)

"Když hodíte na stůl mrtvou kočku, je jistá jedna věc - a nemyslím, že lidi budou pobouřeni, znepokojeni a znechuceni. To budou, ale na tom nezáleží. Hlavní je, že všichni budou křičet: probůh, na stole je mrtvá kočka! Takže budou mluvit o mrtvé kočce, o tom, o čem chcete, místo předchozího tématu, které vás trápilo," vysvětluje Johnson

  • Takže až příště uděláte něco, za co se budete stydět, rychle najděte mrtvou kočku.  
  • příkladem taktiky "mrtvé kočky" v praxi je epidemie koronavirukterá strhla pozornost na jedno téma a zastínila všechny problémy, kterým lidstvo čelí

Kočka si lehla na zem a dělala mrtvou: Tato kočka zvolila zcela netradiční a rozhodně také zcela unikátní taktiku. Když se k ní pes začal blížit, tak si z ničeho nic lehla na zem a dělala, že je mrtvá. To očividně zcela šokovalo i samotného psa, který najednou nevěděl, co si počít. Myslel si, že kočku prožene, ale místo toho se zastavil a jenom sledoval, co se to stalo. Kočka ležela na zemi a on kolem ní jenom nervózně přešlapoval. A tak bylo jasně vidět, že je zmateným, šokovaný a také překvapený. Nevěděl, zda kočka skutečně není mrtvá, stejně jako nevěděl ani to, co se bude dít.

zobrazit více..
Loading...